Stuttgart, Ludwisburg | Almanya Gezi Notları

Almanya gezisi hakkındaki yazılarımı şehirlere göre ayırıp farklı yazılarla yazmanın daha mantıklı olacağına karar verdim. İlk yazım, Almanya’ya ilk adım attığımız ve son günümüzü geçirdiğimiz yer olan Stuttgart şehri. Çok kısıtlı bir zamanda gezmiş olduğumuz Stuttgart, Almanya’nın 6. büyük şehri ve Baden-Württemberg eyaletine bağlı.

Biz uçaktan indik, çok sinir bozucu bir polise pasaport kontrolü yaptırdık ve metroya doğru ilerledik. Şehri ilk gün gezemedik çünkü Berlin otobüsü için bizi Nürnberg’e götürecek olan Lilia ile Ludwisburg’da buluşmamız gerekiyordu.

Lilia ile buluşma saatimize kadar çok zamanımız vardı. Biz Ludwisburg’a gidip orada zaman geçirmeyi tercih ettik. Havaalanından çıkıp tren istasyonuna geldiğimizde haritaya bakarak nasıl gideceğimizi çözmeye çalıştık. Aslında çok basit ve anlaşılır bir tren sistemi var fakat uzun durak isimleri biraz kafa karıştırıcı olabiliyor. Şehir içlerinde S-bahn olarak adlandırılan trenlerle ulaşım sağlanılıyor. Bütün S-bahn’lar da merkez istasyon olan Stuttgart Hauptbahnhof’da kesişiyor. Biz de havaalanından Hauptbahnhof’a geçip oradan başka bir S-bahn ile Ludwisburg’a aktarma yaptık.

Ludwisburg

IMG_0816 IMG_0811 IMG_0804

Ludwisburg, Saraylar Şehri olarak geçiyormuş. Bizim göremediğimiz Ludwisburg Sarayı, Seramik ve Porselen Müzesi, Moda Müzesi, Blühendes Barock, Schloss Favorite gibi bir çok önemli yerleri var. Duraktan indiğimizde ilk olarak Türk dönerciden döner alıp yan tarafındaki bara oturup yemek yedik. Çok uzaklaşmadan çevreyi gezdiğimiz süre içerisinde istasyona yakın olan Musikhalle binasına (son fotoğraf) rastladık. Yakınındaki, ölen Yahudileri anmak için yaptıkları sokak anıtını inceledikten sonra çimenlere yatıp dinlendik. Saat tam 20:00’de Lilia ile buluşacağımız yerde oturmuş bekliyorduk. İnternet bulamadığımız için hiç bir şekilde iletişim kuramadık. Zaman yaklaştıkça gelecek mi, doğru yerde mi bekliyoruz endişeleri artmaya başlamıştı. Fakat sözleştiğimiz gibi Lilia tam 21:00’de geldi. Bizden başka bir kız daha vardı. Arabaya binip biraz muhabbet ettikten sonra, ben yeşilliği izlerken uyuya kaldım…

Stuttgart

Stuttgart’ta ilk gün bunları yapmıştık sadece. Tam 1 hafta sonra İstanbul’a dönmek için yine aynı şehirdeyiz. Bu sefer Stuttgart Hauptbahnhof’ta inip yine karnımızı doyurup çevreyi gezmeye başladık. İstasyondan çıktığımız zaman Stuttgart’ın en ünlü alışveriş caddesi olan Königstrasse‘de yürümeye başladık.

IMG_1262IMG_7604 IMG_1266Kendimizi ilk bulduğumuz yer Schlossplatz çimenleri. Bahçede çeşme, heykel gibi çeşit çeşit sanat eserleri var. Oturduğumuz yerden karşıda gördüğümüz yer ise Barok tarzıyla yapılan Neues Schloss (Yeni Saray), günümüzde bakanlık binası olarak kullanılıyor, eskiden eyalet krallarının yaşadığı yermiş. Schlossplatz’in diğer bir köşesinde içinde ördeklerin yüzdüğü bir havuz vardı. Diğer şehirlerde de gördüğümüz saray bahçeleri hep insanların zaman geçirdiği, çiçeklerle ve sanat eserleriyle süslü çok huzurlu ve gösterişli yerler. Stuttgart, müze gibi her ilerlediğimiz yolda tarihi bir yapı, ilgi çekici bir yer görüyoruz. Şehrin çok ünlü kütüphanesini ararken Opera Schedule, Marktplatz‘ı geçtik ve küp şeklinde tasarlanan Kunstmuseum ile karşılaştık.

IMG_1277 IMG_1309 IMG_1313Opera binasını geçtikten sonra Neues Scloss’un arka tarafında kalan Schillerplatz‘a geldik. Alman şair ve yazar olan Friedrich Schiller‘in anıtının bulunduğu meydanda ünlü Stiftskirche de bulunuyor. Stiftskirche, 10.-11. yüzyılları arasında Gotik tarzda inşa edilen Protestan kilisesi. Stuttgart’ın en ünlü kiliselerinden biri.

Meydandaki Alte Kanzlei ise şehrin en iyi geleneksel yemeklerini deneyebileceğiniz yermiş.

Biz havaalanına dönmeden önce, kısıtlı zamanımızda bu yazdığım yerleri görebildik. Zamanımız olmadığı için göremediğimiz Mercedes ve Porsche Müzesi, Stuttgart Şehir Kütüphanesi içimizde kaldı. Yine de görebildiğimiz kadarıyla Stuttgart’a hayran kaldık. Hem tarihiyle, hem de endüstrisiyle göz dolduran bir şehir.

Notlar:

-Stuttgart ve Nürnberg arasında uygun fiyatlı bir tren bulamadığımız için Blablacar‘dan ilanlara baktık. Bu sitede herhangi bir sebepten dolayı bir yerden bir yere giden insanlar Blablacar’a yolculuk ilanı veriyor. Yolculuğun saati, tarihi vs. size uygunsa, arabasına sizi de alıyor ve belli bir ücret karşılığında sizi de götürmüş oluyor.

-Havaalanından metroya doğru yürürken karşımıza bilet alabileceğimiz bir yer çıkmasını bekliyoruz. Türkiye’de olduğu gibi turnike veya nereden bilet alacağımızı sorabileceğimiz bir güvenlik görevlisi gibi… Böyle hiç bir şey görmeden kendimizi metro istasyonunun içinde bulduk. Farklı bir ülkenin ulaşım sistemiyle karşılaştırdığımız için pek sorgulamadan metroya bindik. Hauptbahnhof’ta  ilk başta dikkatimizi çekmeyen bilet makinelerini gördük. İlk yolculuğumuzu biletsiz yaptık (ve farkında olmadan 1.sınıf kabininde) ama diğerlerinde biletlerimizi aldık tabi.

(Visited 176 times, 1 visits today)

9 Comments

1. busrakkus Temmuz 3, 2015 at 1:45 am

Çok teşekkür ederim. 🙂

1. Bengisu Başaran Temmuz 4, 2015 at 9:09 pm

harikaaa!!! 🙂

2. Seyma Mektepli Ağustos 20, 2015 at 4:14 pm

Gittiğimde tam bir ay neredeyse her gün königstrasse’ye gittik kuzenimle. altını üstüne getirdik resmen. Mercedes müzesi gerçekten acayip manyaktı. Çok orijinal bir mimarisi var. Tepeye çıkıp döne döne aşağı iniyorsun zaman çizelgesi gibi oluşturmuşlar. Porsche’u ben de gezemedim ama aralıkta kuzenimin düğünü var gidince ikisini de gezmek istiyorum. Gittiğimde küçük sayılacak yaşta olduğum için (mercedes’e bedava girmiştik tey tey tey!) ve halamlar kuzenlerim sürekli çalıştığı için bize vakit ayıramadılar, pek bir yerini gezememiştik. Mercedes’e bile uzaktan akrabamız götürmüştü bizi. Bir de hayvanat bahçesini ve tripsdrill denen lunaparka gitmiştik. Başka da hatırlamıyorum vallahi 🙂 iade-i ziyaretin alasını yaptım sanırım, ben kaçar! öpüldün :*

1. Büşra Akkuş Ağustos 20, 2015 at 6:11 pm

Bu yorumunla asıl sen beni heveslendirdin ve acı olanı benim tekrar gitme gibi bir planım da yok. 😀 Çok şanslısın o yüzden. Teşekkür ederim, öptüm. :*

1. Seyma Mektepli Ağustos 20, 2015 at 6:16 pm

Tam final öncesi olduğu için ben belki gidemeyebilirim ya da bir hafta kalırım. Tam noel donemine denk geldiği için gidip o zamanda almanyanın nasıl olduğunu görmek istiyorum. (kış soğuğundan korkuyorum biraz da) Gidemezsem de gelecek temmuz kesin gideyim istiyorum. Sen gez yazılarını yaz ben okuyup heveslenirim para biriktirir giderim (inşallaaah) haha 🙂

1. Büşra Akkuş Ağustos 27, 2015 at 4:56 pm

yaa inşallah gidersin de senin yazılarını okuruz. ^^