İzmir’de Bir Hafta Sonu

Geçen hafta sonu lise arkadaşımı ziyaret için İzmir’e gittim. Benim İzmir’e ikinci gidişim oldu. Önceki İzmir gezisini şu yazımda anlatmıştım. Bu sefer hem uzun süre kalmadığım için hem de öncesinde İzmir’in görülmesi gereken önemli yerlerini gördüğüm için bu İzmir seyahatim daha dinlenmeli ve şehri keşfetmeli geçti. Asıl amaç arkadaşımla hasret giderip zaman geçirmekti (o yüzden çok fotoğraf çekemedim), güzel mekanlara gidince de kısa ama çok tatlı bir tatil oldu benim için.

Öncelikle şunu söylemek istiyorum, İzmir’deki yokuşlar beni çok şaşırttı. İzmir’de miyim bir Karadeniz şehrinde miyim anlamadım. Aşırı dik merdivenler, yollar beni çok yordu gerçekten. Arkadaşımın evi Konak’ta olduğu için Tarihi Asansör ve Saat Kulesi’ni yeniden gördüm. Tarihi Asansör’ün bulunduğu Dario Moreno Sokağı’nda kahve içmek için Kırkmerdiven‘e oturduk. Minik ama oldukça şirin bir yer. Yediğim tatlıları ve filtre kahvesini oldukça beğendim.

Kırkmerdiven Adres: 305 Sokak, No: 59 / A İzmir

Çalışma Saatleri: 11:00 – 23:00

Bol yürüyüş ve sinema ile bitirdiğimiz günden sonra, güzel bir pazar kahvaltısı yapıp karşıya, Bostanlı’ya geçtik. Hava daha soğuktu diğer günegöre. Sahilde yürüyüş yaptık, acıkınca kumru yiyelim dedik. Akşama doğru Alsancak’ta bir kafeye gittik. Gitmek istediğimiz 2 yer vardı aslında ve ikisi de doluydu. Boş yer olmadığı için Poetika diye bir yere girmek zorunda kaldık. Açıkçası burayı beğenmedim o yüzden söyleyecek bir şeyim yok buraya dair. Akşam yemeği için gittiğimiz Mavi Yengeç‘i ise çok sevdik. Aslında mavi yengeç yemek için gitmiştik, arkadaşımın söylediğine göre İzmir’de ünlüymüş. Biz gittiğimizde ellerinde yokmuş malesef.
Mavi Yengeç Adres: Konak Mahallesi, Cumhuriyet Bulvarı, No 26/D, Konak, İzmir
Çalışma Saatleri: 12:00 – 00:45 (Pazar Kapalı)
İzmir’de aşırı dik yokuşlar kadar çiçek ve kedi dolu sokaklar da çoğunlukta, tatlı bir hava katıyor.  Tekrar boyoz yedim ve tekrar beğenmedim. Lokma tatlısı aradık baya ama hiç denk gelmedik. Çok yiyip içtik, bir o kadar da yürüdük. Evde geçirdiğimiz, uzun uzun sohbet ettiğimiz zamanlar da ayrıca güzeldi. Artık bir İzmirim Kart sahibiyim, belki bir sonraki gidişimde lokma tatlısı yiyebilirim ve gidemediğim kahve dükkanlarına uğrayabilirim. :’)
İzmir’de az bilinen, güzel mekanlar biliyorsanız önerilerinizi bekliyorum.
(Visited 190 times, 1 visits today)

4 Comments

1. Ruhsuz Atmaca Mart 9, 2017 at 8:29 am

Soft ve bir o kadar sessiz görünen haftasonu güzel, İzmir’i bilmiyorum ama Rize’de Ayder,Kaçkar var. İkizdere’de Ridos Otel, Çağırankaya Yaylasında Kilise Taşları var. 😀

2. busrakkus Mart 10, 2017 at 11:02 am

Evet aynen öyleydi. 🙂
    Kesinlikle oraları da göreceğim! En merak ettiğim şehirlerden biri Rize. ^^

3. Paws + Heels Nisan 7, 2017 at 2:17 pm

Ne zamandır gitmedim İzmir’e, bir plan yapmanın zamanı gelmiş… 🙂

1. busrakkus Nisan 12, 2017 at 12:35 pm

Seyahat yazılarını o kadar çok seviyorum ki sen hep gez. :’)